Ikväll ska jag nog försöka hinna se någon klassiker. Några tips? :)
Vad tycker ni om kollektionen? :)
I ärlighetens namn så vet jag inte exakt vad tröstpriserna kommer att bestå utav, det får bli en snabb tripp på stan imorgon. Väljer ut något sött som jag själv skulle vilja ha helt enkelt. Kan ju fota och lägga upp bilder på alla priserna innan jag skickar dem.. :)
Bidragen, utan inbördes ordning:
Marie – läs även hennes blogg.
Johanna – en annan dock :)
Panikidyll – se tillhörande blogg.
Tusen tack för era fina bidrag, maila namn och adress till lolitabloggen@hotmail.com.
Det blev en omfattande tävling.. Har ni några framtida förslag på tävlingar (vinster/bidrag) så säg gärna till.. :)
Först tvättar jag ansiktet med Cliniques rengöringslotion, den milda varianten. Sen använder jag Dr Hauschkas ansiktsmjölk som återfuktar härligt och doftar underbart av ros. Väntar tills denna har gått in och sedan applicerar jag lite av Loréals mineralpuder för att jämna ut hyn så att den blir matt. Efter det borstar jag på lite persikofärgat rouge (fast det syns ju verkligen inte på de här bilderna) och highlightar kinderna med vaselin. Böjer ögonfransarna med Shu Uemuras ögonfransböjare och målar lite med en ljus ögonpenna från Shiseido. Avslutar med rött, återfuktande lipbalm från Benefit. Var lat när jag tog bilden men brukar jämna till ögonbrynen lite mer med en borste. Det hela tar ca 5-10 min.
Nu är jag nyfiken på era morgonrutiner och sminkningar… :)

Idag visade dock Luella och Marios Schwab sina kollektioner och det känns spännande! Marios har jag inte ens kollat på, jag sparar den karamellen tills senare :) Luellas kollektion gick hem (vem kan motstå ljuvliga blomprint och megastora majblomme-applikationer?) men jag vet inte riktigt om hon har utvecklats särskilt mycket. Visst är det viktigt att tidigt profilera sitt varumärke men har vi inte redan sett nördbågarna och lackväskorna? Stylingen var väldigt lik Anna Suis – slingor i olika nyanser i tovigt hår. Lite kul faktiskt, hoppas att modefolket går omkring i det i vår! Vem vet, jag kanske själv sätter in en lila syntetslinga á la femman ;)
Senare idag presenteras tröstprisvinnarna (och sörj ej, jag har redan en annan tävling på gång), vi gör en liten inblick i vad framtiden kommer att erbjuda tack vare er påverkan och ni kommer att få se ett par av mina favoritskor som ligger i dvala på grund av att de är extremt omoderna. Bland annat! :)