0
13 In about Lolita

Right now…

Sagolikt

Plagg: Kappor antar jag, men helst skulle jag vilja springa omkring i den här.

Skor: Tekoppskorna från Miu Miu kommer med all säkerhet att bli samlarobjekt inom några år.. Då skulle ett par sitta fint i min hylla och glänsa med sin otillgänglighet..

Väska: En stiff liten Kate Spade skulle vara nästa tillägg i min väsksamling… :)

Beautyprodukt: Marc Jacobs Daisy-parfymen som doftar underbart av jordgubb, gardenia och vanilj.

Tidning: Oj, jag vet inte.. Tycker inte att någon varit så jättebra på senare tid. Fast nyaste numret av svenska Elle var riktigt bra :)

Mat: Pepparkakor och apelsiner…

Dryck: Macchiato kanske.. Men helst vill jag ha vanligt kaffe på ett mysigt, gammaldags fik med nätta, förgyllda poslinskoppar.

Övrigt: Det är fredag! :D

18 In Konst

The bubble project

Performance art

30 000 of these bubble stickers were printed.
They are placed on top of ads all over New York City. Passersby fill them in.
Later the results are photographed.

Jag älskar det. Konst där åskådaren är med och skapar. Det är engagemang det.
Se resultatet här.

11 In Beauty

Lolita recenserar

Amazing

Amazing skulle jag inte kalla den. Svalkande – ja. Skön till en början när man har svullna ögon – visst. Tydligt resultat – nej. Den gjorde mig snarare mer trött. Vet inte varför.. Kanske var det inbillning.. Vart är min Placebo-effekt! Trodde att jag skulle bli cured jobbiga mornar enbart av den vackra förpackningen :P
2/5 blir betyget.
4 In Inredning

Dekorera på 5 min…

Party
…spontanfesta på en torsdag.. why not?

Bjud över vännerna ikväll och fira… att det är torsdag :P Dekorationen fixar du snabbt. In med allt i vita lådor från Granit, dammsug golvet, släng över lite blomblad på bordet, ställ fram champagnen och den snyggaste ljusstaken med stearinljus och vänta tills mörkret faller… Man får göra det bästa av vinterkvällarna helt enkelt :)
4 In Konst

Fördold av Lars Norén

Lars Norén

Var och såg pjäsen Fördold av Lars Norén på Dramaten igår och blev mycket förtjust. Mer än så säger jag inte om handlingen, tror att den är bättre ju mindre man vet. Däremot kan jag nog säga att man bör ha lite teatervana om man går och ser den.. Eller såhär: gillar man Stardust så kommer man att bli riktigt chockad. Fast det kanske är positivt?
Se den! :)

Brukar ni gå på teater förresten?

2 In Archive

More Marc

Marc?

Måste erkänna att jag är lite besviken på Marcs s/s-08 väskor… Eller snarare – det känns som om han kan bättre. Kollektionen var underbar, en perfekt balansgång mellan konstigt och konstnärligt, och den hade en lekfull touch med en rejäl dos självdistans som på något sätt visade att man kan bära Marc Jacobs på en gala utan att vara en klädsnobb.

Men accessoarerna… Kanske är det ett ställningstagande? Att det viktigaste är vad som finns inuti väskan (därav clutchen på utsidan av den röda)? Eller är det dags att strypa ihjäl it-väskan (som med skärpet på den blåa)…?