Klänning: Betsey Johnson – en perfekt kreation.. En sån som man alltid letar efter som modebloggare…
Skor: Jimmy Choo – klassikerna från Choo som alltid funkar och alltid är lika uppskattade oavsett ålder, kön och stil :)
Klänning: Betsey Johnson – en perfekt kreation.. En sån som man alltid letar efter som modebloggare…
Skor: Jimmy Choo – klassikerna från Choo som alltid funkar och alltid är lika uppskattade oavsett ålder, kön och stil :)
Visst är det tufft men i längden tror jag att man vinner på det. Man får en garderob i högre kvalité där varje plagg används och där man slipper den här masskonsumtionen av kläder och prylar som aldrig används utan bara hänger ut genom garderoben. Det är ju ändå så att man i slutänden uppskattar sina riktiga investeringar lite mer och använder dem med en omsorg som budgetplaggen aldrig får uppleva. Hellre fyra favoritplagg än åttio trendplagg som ligger och trycker.
Håller er uppdaterade här på bloggen om hur det går. Jag tror att jag klarar det faktiskt… Någon som är med mig? :)
Kjol: Simply Vera by Vera Wang – 600 kr för en Wang-kreation i gyllene brokad? Ja tack!
Ring: J Crew – den perfekta höstringen – chunky med en mystisk sten.
Mössa: Urban Outfitters – ett chict sätt att bära den grovstickade trenden på.. Matcha med en låång randig halsduk i liknande fägskala (t ex aubergine, vinrött).
Skor: Zinc Pixie – himla välgjorda för endast ca 1000 kr.
Ballerinor: Gap – att ballerinaskorna är ute känns superfånigt, det är som att säga att svarta klänningar inte känns rätt i höst. Jag gillar de här chanelimitationerna…
Klänning: Oscar de la Renta – en sak som finns på min mentala "saker jag måste äga en dag" -lista (vilket låter som en ganska ohälsosamt i-landsuppfinning egentligen) är en Oscar de la Renta klänning..
Kappa: Miu Miu – den är perfekt och så tidlös att den skulle kunna gå i arv.
Skor: Christian Louboutin – det roligaste med att ha en modeblogg är när man verkligen fastnar för något och sedan ser det i verkligheten. T ex de här – om jag hade sett dem i en butik så hade jag blivit helt snurrig… Oftast är sakerna nästan mer perfekta i verkligheten också :)