0
8 In Inspiration

Jag erkänner…

Lolitas choice

…om jag fick välja så skulle jag gå klädd såhär varje dag. En svart jacka till.. Man har nog prinsessdrömmar hela livet trots att man förnekar dem… ;)

Klänning: Betsey Johnson – en perfekt kreation.. En sån som man alltid letar efter som modebloggare…
Skor: Jimmy Choo – klassikerna från Choo som alltid funkar och alltid är lika uppskattade oavsett ålder, kön och stil :)

12 In about Lolita

No more masskonsumtion.

Bright future shopping

Okej, jag har gett mig själv ett löfte. Inga fler spontanköp. Inga fler budgetmärken. Genomtänkt, lite dyrare shopping – less is more. Det enda jag får frossa i är skor i olika prisklasser…

Visst är det tufft men i längden tror jag att man vinner på det. Man får en garderob i högre kvalité där varje plagg används och där man slipper den här masskonsumtionen av kläder och prylar som aldrig används utan bara hänger ut genom garderoben. Det är ju ändå så att man i slutänden uppskattar sina riktiga investeringar lite mer och använder dem med en omsorg som budgetplaggen aldrig får uppleva. Hellre fyra favoritplagg än åttio trendplagg som ligger och trycker.

Håller er uppdaterade här på bloggen om hur det går. Jag tror att jag klarar det faktiskt… Någon som är med mig? :)

9 In about Lolita

Måste ha någon gång – listan

What I always think of

Tänkte lite på den där listan och fick för mig att jag skulle sammanfatta sakerna jag brukar tänka på. Det visade sig vara en omöjligt uppgift – när jag väl ville konkretisera dem så kunde jag inte komma på några. Eller jo.. Fyra saker kom jag på.. :P

Tiffanyshalsbandet
– måste finnas i min ägo en dag. Vilket som helst. Som jag gillar dvs ;)
Manolo-skor – ska äga ett par en dag. För att se om de är så underbara som de verkar..
The Oscar de la Renta dress – jag har älskat Oscar ända sedan första gången jag bläddrade igenom mammas Vogue. Sen helgonförklarade Carrie dem genom att använda dem som poesi och nu bara måste jag ha en. So silly ;P
The beetle – en krämfärgad Wolksvagen bubbla cabriolet med krämfärgad interiör skulle aldrig sitta fel! :)

…nu är jag nyfiken på era listor!
4 In Archive

Höstigare väder…

Lolita likes

…höstigare färger. Tycker att de här två bilderna är så himla inspirerande – dels för att jag gillar den rödhåriga modellen Cintia Dicker, dels för att kvalitékombon är fabulous (Pradas mintgröna tröja mot den sen senapgula fjäderbeströdda clutchen) och för att hattarna känns kul (tycker att gubbhatten lätt kan bli lite löjlig annars).
8 In about Lolita

Organiserat

Dagens köp

Här är almanckan, i love it! Lite inspirerad av Smytshon, från Filofax i mjukaste skinn och färgen passar så fint med svart, rött och rosa… Gillar att den är påfyllbar, den kommer definitvt att få hänga med ett tag :) Inköpt på NKs nedra plan och finns bl a i färgerna svart, rosa, rött, blått och brunt (om jag minns rätt.. :P).
3 In Gossip

Cameron Diaz

Cameron Diaz

Pumpafärgat! Halloween är ju inte alltför långt bort.. Hösten är på ingång (definitvt, jag fryser ihjäl :P) och Cameron visar upp pumpafärgat. Och det är riktigt snyggt, speciellt till svarta lackpumps med öppen tå. Kanske något att satsa på och matcha med svart och senapsgult? :)
7 In Archive

Lolita budget…

Budget but beautiful

Budget behöver inte innebära lågprisinternetkedjor där allt är i polyester och acryl. Har man lite tålamod och vet vad man är ute efter så kan man hitta riktigt fina saker som lika gärna skulle kunna kosta dubbelt så mycket. Eftersom att det oftast inte är särskilt inspirerande så brukar jag koncentrera mig på dyrare och mer välgjorda plaggen här på bloggen. Men min egen garderob är en blandning… :)

Kjol: Simply Vera by Vera Wang – 600 kr för en Wang-kreation i gyllene brokad? Ja tack!
Ring: J Crew – den perfekta höstringen – chunky med en mystisk sten.
Mössa: Urban Outfitters – ett chict sätt att bära den grovstickade trenden på.. Matcha med en låång randig halsduk i liknande fägskala (t ex aubergine, vinrött).
Skor: Zinc Pixie – himla välgjorda för endast ca 1000 kr.
Ballerinor: Gap – att ballerinaskorna är ute känns superfånigt, det är som att säga att svarta klänningar inte känns rätt i höst. Jag gillar de här chanelimitationerna…

0 In Mode

A short trip to…

A trip to paris

Det var ett tag sedan vi hade något Paris-relaterat kollage här på bloggen.. Men efter att ha stannat hemma idag (förkyld, fy för vädret) och tittat på de sista, höstiga avsnitten av satc så kan jag konstatera att Carrie har inspirerat på nytt! :) En Oscar, kappan och Louboutins, we're ready for rain (and Paris in fall)..

Klänning: Oscar de la Renta – en sak som finns på min mentala "saker jag måste äga en dag" -lista (vilket låter som en ganska ohälsosamt i-landsuppfinning egentligen) är en Oscar de la Renta klänning..
Kappa: Miu Miu – den är perfekt och så tidlös att den skulle kunna gå i arv.
Skor: Christian Louboutin – det roligaste med att ha en modeblogg är när man verkligen fastnar för något och sedan ser det i verkligheten. T ex de här – om jag hade sett dem i en butik så hade jag blivit helt snurrig… Oftast är sakerna nästan mer perfekta i verkligheten också :)