0
0 In Archive

The trend – pad that

Pad that

Krockskydd, volymutbyggnad, värmeisolering…? Jag vet inte riktigt vad den här trenden kan liknas vid men att den växt sig starkare vid sidan om sticktrenden råder det ingen tvekan om. Man kan se den som ett nytt och innovativt sätt att hålla värmen uppe på vintern genom att förflytta dunet från jackan till plaggen (och accessoarerna). Pierre Hardy har tex löst ett väderrelaterat problem helt utmärkt – de som vill ha pumps men tycker att de är för kalla på vintern kan köra på maddrasserade tår istället… ;)
4 In about Lolita

ES1A SHA-LA-LA-LA-LA

Nollning

Igår var det nollning – ett begrepp jag vanligtvis tycker är ganska fånigt (det är ju ingen skillnad mellan oss, vi kom in i klassen på samma intagningsvillkor, de är förmodligen lika mogna) men på Södra brukar det aldrig vara några problem. Jag var alltifrån läskig vampyr (i mors ankellånga skinnkappa à la Beckmans 95, very grunge haha) till grinande tryckarbrud (hej fyran?) i ett gäng på typ 5 vänner och nu är jag trött, trött, trött..
Hmm…! :P

Lite kul och omväxlande att alla på medis trodde att vi var dödsseriösa vampyrer (trots den uppenbara överdriften i kostym) och vågade därav inte ens kolla på oss. Stifft av er! Jag är besviken på denna trångsynthet!

Aja, all in all så är våra ettor bäst – välkomna! :D

17 In Mode

Ladies lunching

Ladies lunching

En fuschiafärgad kappa.. is that crazy? Tillsammans med plommonlila skor. Och en rosdekorerad klänning… Hmm, lite galet kanske – men väldigt kul och inbjudande, lite Kate Hudson möter Reese Witherspoon som, i sin tur lunchar med Carrie Bradshaw och Jackie Kennedy. Eller nåt :P

Kappa: Allegra Hicks – plötsligt vill jag ha en trench i en solklar färg..
Klänning: Bebe – åh, så chic! :)
Sko: Giuseppe Zanotti – i love it (väldigt kärleksfullt kollage :P).

4 In Gossip

The new Sex and the City?

Cashmere Mafia

"Sex and the City creator Darren Star is back to New York in this new dramedy pilot, about four female executives, friends since college, who support one another through the trials and tribulations of work, family, and everything else life in New York City throws at them. The Break-Up Peyton Reed is going to direct this drama pilot. Maid in Manhattan writer Kevin Wade wrote the pilot and…"

Det låter ju spännande! Kanske liter väl likt SatC men jag tror definitivt att det kan funka. Det enda som stör mig är det där med Maid in Manhattan men aja, får hålla tummarna att Kevin Wade är smart nog att hålla Jennifer Lopez borta från inspelningen den här gången…

6 In Mode

H-h-hagel

Autumn palette

Lite höstinspiration behövs i tider som dessa.
När det haglar och allt… :P

Blus: Valentino – en välgjord, vit blus finns nog med på min kvalité-lista :)
Skor: Valle – jag gillar sammetsskor till hösten. Gärna i dovare färger som vinrött, mossgrönt eller plommonlila. Och på dessa gillar jag de små vita bären, de ser ut som de där man ser varje höst som är giftiga eller nåt.. :P
Väska: Orla Kiely – fin färgkombo, söt modell.
Kjol: Miu Miu – min nya favoritkjol… :)

6 In about Lolita

Jag ser det…

Det haglar
orla kiely paraply och pump från louboutin

…haglar? Det är ruggigt kallt… Jag som hämtade ut mina mocka-Marcs från skomakaren idag, det känns ju inte riktigt som att det är dags för dem :P

Än så länge går masskonsumtionslöftet utmärkt (kul att så många är med mig! :D) – har inte köpt något plagg på ett tag, kollade in NK lite däremot och hittade en massa välgjorda kläder i hisnande höga prisklasser. Insåg att jag måste skriva en lista över sånt jag behöver och hålla mig till det när jag är ute och shoppar, annars blir det nog en för många avskurna jackor… Listan är på gång ;)

Hur har er dag varit? :)

17 In Gossip

Lucy Liu

image1245

De här bilderna kommer ifrån inspelningen av "Cashmere Mafia" – en serie som sägs vara den nya Sex and the City. Om alla utstyrslarna är lika snygga som Lucys på den här bilden så kan jag säga att jag längtar till att få se det första avsnittet! Ska ta reda på mer och återkomma… :)

5 In about Lolita

Saker jag aldrig skulle göra…

I would never...

… en annorlunda utmaning. Vilka fem saker skulle ni aldrig göra? Utan inbördes ordning, och visst – man kanske missar endel, men lite spontant – lista! :)

Jag skulle själv aldrig…
…svika en vän (jag är alldelles för lojal och osjälvisk, något som inte alltid är positivt).
…ändra stil helt efter de rådande trenderna (hur kan en trend passa in på så många individer?).
…se ner på någon som är helt ointresserad av mode (snarare se ner på folk som tar mode och trender för seriöst).
…låna ut en väska (har dåliga erfarenheter :P).
…framhäva mig själv när det inte behövs (det finns en tid för allt).