Sitter hemma, sjuk, och har tråkigt. Vad gör ni? Ska vi chatta lite?
Ställ frågor så svarar jag – är online nu :)
Sitter hemma, sjuk, och har tråkigt. Vad gör ni? Ska vi chatta lite?
Ställ frågor så svarar jag – är online nu :)
Bord: BoConcept – ren perfektion.
Väska: Prada – min drömväska just nu. Den ser ut som en Starbucks-frappe :)
Koppar: BoConcept – älskar dessa! Så personliga och så.. jag på nåt sätt :)
2. Money does not equal style.
3. Mix vintage with modern – couture with chainstore.
4. If you’re feeling fat – why not shop for accessories?
5. Carry bags of personality.
6. Never take fashion or yourself to seriously.
7. Mutton dressed as lamb is never a good idea.
8. Less can be more – but sometimes more is more.
9. Beauty comes from the heart – not from a jar.
10. You CAN be too rich or too thin.
11. Be who you were meant to be and not who others think you ought to be.
…i love it! :)
Personligen gillar jag trenden om den hålls på ett nyskapande plan – skräcken är Dallas-lädret. Drömmen är designerlädret – dvs möbler där materialet ser ut att komma ifrån ljuvliga Mulberryväskor och där designen är minimalistisk och intressant..
Soffa: Alma Home – stilren och samtidigt nyskapande (och väldigt lätt att smutsa ner :P).
Stol: BoConcept – en modern klassiker – dvs tidlös och alltid trendig.. :)
Skor: Miu Miu – tycker man att lädermöbler är oetiska (vilket jag kan förstå) så är skor, väskor, skinnjackor, skinnkjolar och accessoarer i materialet inga undantag. Annars är man (som Charlotte i SatC uttrycker det) en ‘meat eating vegeterian’.
Hos TSE var t ex basen neutral, håret tillbakaknutet i en enkel låg bun och läpparna ljusrosa och matta. Otroligt snyggt till den i övrigt ljusa och utvättade färgskalan på kläderna..
Dessutom blir jag sugen på sandalerna. Efter säsonger av skyhöga platformar och breda konklackar så känns plötsligt den petita, klassiska sandaletten superhet och jag tror att vi kommer att få se den på fler visningar framöver.. Vad tror ni?
Det utmärkande för trenden är den markerade midjan (med hjälp av skärp eller skärningar) och de markerade axlarna (inte utbyggda utan betonade, de är tydliga vilket ger plagget ett snyggt fall).. :)