Vad skulle ni tro om lite musik på bloggen vissa dagar förresten? Eller är sånt jätteirriterande? Får lust att lägga in en låt ibland.. :)
Byxor: Junya Watanabe – gillar lite kortare, avskurna byxor med en mer rak form. Dragkedjsdekor är alltid ett plus :)
Väska: Anna Corinna – har spanat på den här väskan ett bra tag nu, den verkar så bekväm och så är formen så snygg med handtaget och axelbandet.
Tröja: Ann Demeulemeester – roligt tryck, fin färg.
Skor: Nicholas Kirkwood – intressanta och diskreta.

Det är sällan Lily Cole ställer upp på intervjuer – kul att höra vad hon tycker om modellyrket.. :)
Men nu till det viktiga – Carries bröllopsklänning! Jag blir nästan lite tårögd.. Så vacker.. Hon ser ut som en älva, en liten fe som finns i ett glittrande ballernaskrin. Klänningen är både hopplöst modern och tidlöst klassisk. Och det blir ju oftast så när något är så futuristiskt och innovativt att det aldrig kommer att vara varken ute eller inne.
Precis som Carrie.
I vår tror jag starkt på Ghesquières Balenciaga som trendforum. Klänningarna i sig (vars bärbarhet kan ifrågasättas) är förmodligen både för exklusiva och speciella för att man ska få se dem på gatorna men blomprinten, mönstrena, färgerna, formerna och skorna kommer med all säkerhet att sätta ett avtryck på vårens trender.
Konkret så kan man säga att det händer något vid axlarna. De är i fokus, utan att ta för mycket plats. Markerade på ett subtilt men ändå trotsigt sätt. Färgerna känns både retro och nyskapande – både sent 1950- och 2000-tal. Och slutligen skorna – de nya jesusandalerna är höga stövlar med snörning och öppen tå. Jag gillar det!
Glöm förresten inte att tävla i den nya tävlingen som är förlängd fram tills på måndag.. :)