0
21 In about Lolita

Dagens lolita

Dagens outfit

Busy day! Har sprungit en massa ärenden hela dagen – skönt att man valde bekväma skor. Men okej, Jesper vägrade fota mig om jag inte hoppade upp på muren.

Klänning: Acne – I feel super hot!
Tights: H&M – har som ni ser väldigt välsvarvade/drejade ben.
Strumpor: Prada – à la höstkollektionen 07.
Skor: Marc by Marc Jacobs – mysiga tygskor med retroaktigt print.
T-shirt: American Apparel – den har värsta ryggringningen baktill.
Halsband: Marni – lite Art Déco över det.
Frisyr: Redken – använder Redkens produkter och kör på 90-talstoffsen, den kommer att bli riktigt het. Kom ihåg vart ni hörde det först…

21 In about Lolita

Dagens lolita

Dagens outfit

Busy day! Har sprungit en massa ärenden hela dagen – skönt att man valde bekväma skor. Men okej, Jesper vägrade fota mig om jag inte hoppade upp på muren.

Klänning: Acne – I feel super hot!
Tights: H&M – har som ni ser väldigt välsvarvade/drejade ben.
Strumpor: Prada – à la höstkollektionen 07.
Skor: Marc by Marc Jacobs – mysiga tygskor med retroaktigt print.
T-shirt: American Apparel – den har värsta ryggringningen baktill.
Halsband: Marni – lite Art Déco över det.
Frisyr: Redken – använder Redkens produkter och kör på 90-talstoffsen, den kommer att bli riktigt het. Kom ihåg vart ni hörde det först…

142 In about Lolita

T Ä V L I N G, Thomas Sabo

Tävling, Thomas Sabo

Tävla och vinn en silverberlock från min favorit i smyckesväg – Thomas Sabo. Inte bara är väskan otroligt söt utan den stödjer dessutom bröstcancerforskningen (därav det rosa bandet)..

Så är du med och tävlar:

Svara på frågan;
Vilket år lanserade Christian Dior sin kollektion ‘New Look’?
Bland de rätta svaren lottas en vinnare fram.

UPDATE: Tävlingen är förlängd tills på måndag så att fler ska ha chansen att vinna. Vinnaren utses på måndagen.

Lycka till! :)
2 In about Lolita

Lista ut det

Tisdagkväll

Lista från Sigrid.
Har du pojkvän/flickvän? Nej.
Är du kär? Nej.
Hur tidigt stiger du upp? Olika… Lyckas dock med att vara sen till allt även om jag vaknar tidigt.
Vem/vilka vet mest om dig? Min familj.
Gillar du att slåss? Nej.
Vad ska du göra ikväll? Tisdagkväll.. Hmm, inget att fira med tanke på matteprovet imorgon.
Har du utländska föräldrar? Ja.
Var har du ont? Har inte ont.
Är du bra på att måla? Nej men min mamma är grym.
Vem kramade du senast? Karin eller ‘Hugo’ som hennes karaktär på teatern heter.. Fin :)
Vad längtar du till? London med Karin, Ellen och Emma om några veckor.
Vad heter dina husdjur? Jenny.
Har du körkort? Nej men ska skaffa.
Favoritgodis? Choklad.
Morgon- eller nattmänniska? Nattmänniska.
Sparare eller slösare? Investerare.
Har du några homosexuella vänner? Jaa, flera st. Tycker dock att hela grejen med att tjejer vill ha en "bögkompis" är så fånig att jag vill gömma mig under täcket.
Bio eller promenad? Bio med folk man känner, promenader med folk man vill lära känna…

Är du kittlig? Nja, det beror på. Om jag koncentrerar mig så kittlas inget.
Rädd för insekter? Tyvärr – ja.
Anser du att du är stark? Bam bam.

4 In Archive

Save or Spend?

Spara eller slösa

Överraskningar åt sidan – den röda kappan är en återkommande favorit varje höst… Ändå blir det aldrig så att jag satsar på den. Det känns lite väl modigt med klarrött i vintersnön… Men å andra sidan piggar det upp i vintermörkret.. Kanske i år? :)

Spara
Kappa: Isaac Mizrahi for Target – Isaacs saker uppskattas alltid.
Sko: Topshop – de här har jag gillat ända sedan jag först såg dem på hemsidan, så retroaktigt chica! Har dock aldrig sett dem i butik…

Slösa
Kappa: Miu Miu – snyggare bild än budgetvarianten men jag gillar Mizrahi-modellen mer faktiskt..
Sko: Dolce&Gabbana – lackskor och röd kappa – en klassiker.. :)