0
9 In Archive

Stilfullt Stella!

Stella McCartney

Stella McCartney gör en underbart svepande chiffongsaga till kollektion och kommer ut på slutet klädd i helsvart som en kontrast mot konstinstallationen bakom skapad av botanistan Patrick Blanc. Det är genialiskt. Och jag kan inte bestämma mig för vad jag gillar mest – scenografin, kläderna eller designern..
Kan en visning få bättre respons än så? :)
12 In Inspiration

Lolitas önskelista

Autumn Wishlist
Önska bör man annars… Hmm.. annars…

Böcker: Assouline – regniga höstkvällar skulle förgyllas om jag hade en liten samling med Assoulines underbara, konst-, musik- och designböcker brevid laptopen. Och ett litet tänt ljus förstås… :)
Väska: Balenciaga – den här väskan ligger högst upp på min lista just nu. I lila eller senapsgult.
Topp: See by Chloé – en svart, paljettprydd topp som glittrar i mörkret är precis vad jag behöver…
Stövlar: Marc Jacobs – de här stövlarna är genialiska på så många sätt. För det första är tån perfekt – inte för rund och inte för spetsig. Sedan är de formade efter benen på ett sätt som många stövlar inte är – de framhäver istället för att bara vara helt raka och oformliga. Klacken är visserligen svindlande hög men den är gåvänlig (iaf för mig :P) eftersom att den har den perfekta brerdden. Slutligen är det så underbart att de ser ut som pumps nertill – till mina svarta strupbyxor skulle de se ut som om jag bara bar pumps hela vintern.. Ska seriöst överväga dessa :)
7 In Gossip

Marina Kerkelidou, Paris modevecka

Marina Kerkelidou

Okej, det blir inte snyggare än såhär. Skorna är precis de som jag letat efter hela hösten., jackan från Helena Hörstedt är en Couture-dröm olik alla andra, håret är fantastiskt – "simple and stunning" som någon i kommentarsfältet hos the sartorialist uttryckte det och färgskalan… Jaa, det är helt i min färgskala om man säger så :)

11 In Inspiration

It, it, it

It it it
Den där clutchen alltså, det är nästan så att jag blir lite yr…

Mina favoritväskor från vårkollektionerna hittills.. Och då har ju Chloé och Chanel inte ens haft sina visningar ännu… ;) Doktorsväskan kommer ifrån Dolce&Gabbana och clutchen ifrån Fendi. Tycker dock att båda skulle vara snyggare att ha nu i höst faktiskt..
13 In Mode

Goodbye my lovers…

Farewell

Glöm kanelbullens dag – idag är det Valentino Garavanis dag. Det är nämligen dagen så hans sista kollektion för modehuset visas på style.com.
Det hela känns faktiskt ganska sorgligt… :P

Kollektionen är för övrigt helt underbar. Bärbar framförallt. Skulle faktiskt kunna tänka mig allt i hela kollektionen. Främst den röda aftonklänningen ovan dock, det finns ju inget trots allt inget som är mer Valentino än en röd aftonklänning..