0
17 In Gossip

Thandie Newton

Thandie Newton

Vackra skådespelerskan Thandie Newton i en klänning som jag antar kommer ifrån Matthew Williamson då han står brevid henne och hon är på hans fest.
Vad tycker ni om klänningen – supersnygg eller konstig?

Tycker själv att den är jättefin upptill men nertill känns den nästan lite.. för mycket. Fast samtidigt är det ganska effektfullt.. :)
25 In about Lolita

Dagens fråga

Getting cultural?

Dagens fråga får bli följande; vilka är dina favorit- gallerier/utställningar/teaterpjäser/museum just nu?

Den här veckan får bli något av en konstvecka för min del, måste kicka off den nya kategorin.. :) Har redan två event inbokade; ÖÖS vernissage och fotouställning på Berns av Daniel Sandberg (fast det är nästa vecka iofs). Sedan blir det gallerispaning. Kanske fotar några av mammas tavlor också… :)

4 In Mode

De bästa vårvisningarna – 2008

Style, top ten

Det är alltid bra att ha lite extra koll på Style.coms tio favoritvisningar – dels för att de ligger uppe en hel säong, de får otroligt mycket medial uppmärksamhet och blir omskrivna i flera av de största modetidningarna och dels för att resultatet av detta blir att de även banar väg för många trender. Kul att se att vi på bloggen (jaa, ni och jag, vi har ju praktiskt taget diskuterat fram vissa av kollektionerna) hade så rätt angående vilka visningar som var bäst.

En liten tillbakablick på blogginläggen:
Marc Jacobs
DolceGabbana
Lanvin
Prada
Marios Scwab
Balenciaga

…vi kan säga att vi har stenkoll på våren med andra ord. :)
9 In Inredning

Badrumsdrömmar?

Kakel

Älskar det här badrummet. För det första är jag enormt förtjust i små kakelplattor med pärlemorskimrande finish. Naturligtvis inte i överflöd men vita och krämfärgade plattor på utplacerade platser lyfter verkligen ett helt badrum/kök. Sedan tycker jag att golvdekorationen är så fin, tänk så mycket arbete som lagts ner på det där. Det är konst det.. :)
352 In Archive

T Ä V L I N G – vinn en goodiebag värd 1000 kr !

Link me

Dags för en tävling tycker jag! En bra och enkel sådan dessutom…
Tävlingen gäller främst de som har en blogg.

Så är du med och tävlar:
Det enda du behöver göra för att vara med och tävla är att:
skriva en rad eller två om tävlingen i din blogg och länka hit.

Sedan lämnar du en kommentar i det här inlägget om att du gjort detta så att jag vet att du är mer i tävlingen. Skriv, länka och kommentera helt enkelt!

Alla som är med och tävlar får automatiskt en länk tillbaka av Lolitabloggen, som ni ser högt upp på sidan här på bloggen.

Jag kommer sedan att lotta ut en vinnare bland de som deltar. Tävlingen avslutas nästa måndag den 22/10.

Priset är en lyxig Lolita-goodiebag med ett hemligt (och roligt) innehåll som garanterat kommer att uppskattas till ett värde av 1000 kr!

UPDATE
Glöm inte att pinga på nyligen.se!

Lycka till! :)
3 In Inspiration

Måndagsklädd

Måndag

Höga stövlar, svart kjol, svarta strumpbyxor, en mysig kofta och en varmröd jacka – så är man redo för måndagens äventyr :)

Kjol: COS – den perfekta, klassiska, svarta kjolen. Hoppas den finns kvar i butik.
Stövlar: Chloé – lagom hög klack och supersnyggt skinn.
Jacka: Paul & Joe – en net-a-porterfavorit för min del… :)