0
9 In Gossip

Kate Bosworth, Scarlett Johansson

Hollywood

Elle hade nyligen en fest där man firade kvinnorna i Hollywood och bland gästerna fanns bland andra Kate Bosworth och Scarlett Johansson. Kate är nog den med snyggast stil i LA just nu tycker jag – alltid lika chic och intressant klädd. Scarlett kör på ett säkrare kort och jag älskar skorna, så ska roliga skor se ut… :) Vad tycker ni?
9 In Beauty

Spara eller slösa i sminkväg

Illuminators

Det är inte alltid man har en medgörlig budget, då är det bra att veta vart man kan hitta budgetalternativ till samma produkt. I det här fallet handlet behandlas Touche Éclat som är känd för himmelska resultat på trötta ögon, lyxig guldapplikator och svindlande pris. L’Oréal har kommit ut med Touche Magique och medans jag inte kan utlova samma effekt så kan jag garantera att den är betydligt snällare mot plånboken.. :)

Yves Saint Laurent, Touche Éclat, ca 250 kr.
L’Oréal, Touche Magique, ca 90 kr.

1 In Archive

Barbiekläder för vuxna?

Barbiekläder för vuxna

Hittade av en slump in till märket Reduxs hemsida och blev positivt överraskad, både av kläderna och av webbdesignen. Har faktiskt aldrig hört talas om Charles Changlima – vilka ljuvliga klänningar! Lite Oscar de la Renta/Christian Dior över dem. Hade gärna hängt upp de här tre klänningarna i garderoben… :)
20 In Inredning

Konstigt eller konstnärligt…

Konst(ig)?

Mode och inredning går som bekant hand i hand. Surrealism inom modet = surrealism inom inredningen… :)

Stol: WAWA – en uppdaterad klassiker som gör sig utmärkt som hallmöbel.
Skor: Pierre Hardy – konstiga eller konstnärliga?
Kappa: Pringle by Scotland – den här i svart… perfekt!
Lampa: Jake Phipps – en coolare lampa får man leta efter. Jag skulle använda den som den första lampan i en lång hall och låta resterande vara inbyggda spotlights – så hänger en hatt(lampa) ovanför hatthyllan… ;)

3 In Archive

När jag blir stor…

K is for Kenzo

…ska jag fylla min garderob med ready-to-wear Kenzo.
Kenzo har alltid stått mig nära, vi är som två bekanta som inte riktigt kommer överens men som har så mycket gemensamt. Mestadels gillar jag färgen svart men den del av mig som älskar färg och mönster blir otroligt tilltalad av Kenzos lekfulla, djungelaktiga print och färger. Älskar skorna ovan (är de inte lite Carrie?) och mönstret på klänningen. Och paljettboleron…

…Jaa, dagens bästa får bli Kenzo helt enkelt :)

6 In about Lolita

Dagens smink och teater

Mycket att tänka på

Slutet av oktober måste ju vara den mest hektiska tiden på året. Då är det ganska skönt att bara sitta och kolla på teater på Dramaten. Även om föreställningen är sådär. Var själv och såg den här igår med klassen igår. Ett tips för alla er som känner er lite utbrända… :)

Nu ska jag iväg till skolan, kanske postar något inlägg därifrån Tills dess får ni en dagens smink.. :)