0
2 In Beauty

Make à la Saturday

Saturday make

illis av mor

Det finns alldelles för många omålade läppar därute – måla, måla, måla! Iaf idag, det är ju lördag och allt… :) Själv har jag alltid något på läpparna men idag ska jag nog måla dem lite rödare än vanligt, mamma fyller år.. :D

Läpppenna: MAC – markera läpparnas kontur med en läppenna som är i samma nyans eller lite ljusare än läppstiftet. Aldrig mörkare!
Läpp och kindfärg: Cheekie – den här lilla burken är så jag! Gillar dessutom när man kan använda produkter till olika ändamål :)
Läppstift: Revlon – dutta på försiktigt, speciellt vid amorbågen och torka av överflödig färg med lite papper.

9 In about Lolita

Karin är bäst

Balett

Igår var en väldigt bra dag. K hade ordnat en överraskningsdag åt mig E och Em som bland annat inkluderade balett på Kungliga operan. Det var underhållande, vackert och inspirerande, vilken scenglädje man fick! Jag tyckte att det var hysteriskt kul när Romeo ramlade i första akten i hans nummer (de andra blev mest bittra) med Julia varav båda sprang ut från scenen medan orkestern fortsatte spela i ca 5-10 min (med en tom scen, vad hände med att ‘the show must go on?’) för att det slutligen skulle bli paus…

I andra akten hade man helt bytt både Romeo och Julia och i tredje akten hade man bytt tillbaka till den ursprungliga Julian men skaffat en tredje, helt ny, Romeo. Oh, the show! ;)