Iaf i mitt fall.. :)

Jag har försökt klura ut vad plaggen i Pradas höstkollektion egentligen är gjorda utav ett bra tag nu och blev så glad när jag till slut hittade rätt svar;
"Prada har i åratal pumpat in pengar i forskningslaboratorierna och ut kommer denna höst fårpälsliknande mohair, noppiga tyger i graderade färgfält och hopsmälta platstade ytor."
Hängde ni med? Nja, inte jag heller. Men visst är det high tech… ;)

Den bästa detaljen?
Något personligt. Ett litet tillägg i outfiten som säger någon om vem man är.
En ideal klädsel?
För mig är den svart, bekväm och anpassad efter det jag gör.
Färger?
Svart, rött, orange, lila – inte nödvändigtvis i den kombinationen dock :P
Inspiration?
Allt ifrån konst, modetidningar, inredning och säsongsvisningar till resor, musik och människor.
Material?
Klarar inte av acryl och polyester. Bortsett från det så spelar det inte så stor roll, bara det har ett snyggt, tungt fall och en välskräddad passform (fodrade plagg uppskattas).. :)
Uttjatat?
Rågummisulan känns lite överskattad – den är inte ful men varför ligger priset alltid på 3000 kr och över? Det är gummi… :P
Trend, mode eller stil?
Mode innefattar ju både trender och olika stilar så det känns inte riktigt som att man kan välja en av dem men om jag måste så har mode en intressantare klang till sig ;)
Er tur.. :)
Topp: Easton Person – ljuvligt silkig topp med rosdekor.
Byxor: Chloé – enkla byxor med effektfulla dragkedjor nertill.
Skor: Manolo Blahnik – mina drömskor just nu…

Nyckeln? Att avvänja sig från alla shoppingsvängar utan mål. Numera tar jag en sväng i klädbutikerna först när jag behöver något och det är faktiskt oerhört befriande. Slipper velande mellan plagg som ändå inte spelar någon större roll i garderoben när jag tar hem dem, besparar mig stressen över att ha shoppat alldelles för mycket och sedan ändå inte hitta något kul i garderoben och återupplever den där sanna lyckan efter att ha köpt något av vikt som jag vet att jag kommer att älska.
Hoppas att mitt engagerade tillstånd håller i sig… ;)