0
0 In Archive

Den där Prada

Prada

Den där Miuccia Prada alltså. Henne kan man alltid lita på när det kommer till lyckade helomvändningar. Vårkollektionen är en älvlik, chiffongsvepande saga med psykadeliska mönster à la tidigt 70-tal och byxor så vida att t o m hippien snubblar fram. Färgskala är dovare med giftgrönt som accent och accessoarerna är färgstarka och kreativa (lite som hos Marc Jacobs).

"It was about trying to find a new creativity." menar Prada och förmodligen kommer våren också att handla om just det – att vara kreativ, konstnärlig och exprimentera med det förlutna på ett nyskapande sätt.

1 In about Lolita

Sofo says hi

Sofo

Kul kväll igår, trevliga bloggare fanns på plats och en massa roliga Södra-människor. Visningen var helt okej, minns i ärlighetens namn inte något enskilt plagg…

Dansade, snackade med en hel del roliga människor, snubblade x-antal gånger på samma trappa, hälsade på Andreas Wilson och Henrik Lundström som spelade i Ondskan (fast vem gjorde inte det), dansade lite mer och cyklade hem (?). Nu ska man ta sig till skolan..

Tävlingsvinnaren presenteras ikväll! :)

6 In about Lolita

Turbulent tisdag?

What to do today

Trött som sjutton, skulle gärna tillbringa dagen som tjejen på bilden.. Men det är mycket som står på schemat – skolan, möten, manus och Sofolovesfashion för att nämna några. Kaffe – nästa!

Förresten så blir det en liten tävling här på bloggen senare idag… ;)

7 In Gossip

Zebrarandiga skor?

Carrie Bradshaw

Jag säger ja till zebrarandiga skor! Men sen har jag ju en förkärlek för fulsnygga skor – de ska gärna uttrycka något lekfullt. Och vem är bättre på att uttrycka sig med skor än självaste Carrie Bradshaw? :)

Den enda jag är rädd för är att man genom bloggar och kändissidor kommer att se alla bilderna från SatC-filmen innan den ens visas på bio.. :P

4 In Archive

Klippa ut och klistra in

Burberry Prorsum

Blir alltid löjligt glad när jag ser att Style uppdaterat med nya visningar – får genast lust att klippa ut och klistra fast på bloggen. Ny ut idag är Burberry Prorsum och jag känner mig inte besviken.. :)

Transparent
Tycker att det är supersnyggt med svarta plagg som är lätt transparenta upptill, speciellt i vardagskombinationer med helsvarta plagg – det blir en snygg detalj. Ska ta och hitta någon liknande, har ni sett någon?

Rynkat
Tycker att det är väldigt intressant med rynkade plagg och speciellt i lager-på-lager! Den där kappan skulle jag inte tacka nej till i höst… Förresten, vad tycker ni om Agyness nya, mörka hår?

Bubbligt
I vår verkar Burberry Prorsum ha inspirerats av Prada när det kommer till nya kvalitétekniker och resultatet blev bland annat den här underbart bubbliga, kompottröda klänningen.

7 In Archive

PUB på g

PUB

PUB har många bollar i luften just nu. Inte bara har Nina Persson nyligen börjat blogga på hemsidan, man planerar även ett konstgalleri. Ungefär såhär är det tänkt att framtidens PUB ska att se ut – som en studio med det senaste inom mode, konst och musik.

Tror ni på konceptet? Jag är positiv men skeptisk, skulle vilja att det funkade men känner mig tveksam…