0
6 In Inredning

En barnkammare för vuxna?

Barnkammare?

Robert och Cortney Novogratz bor med sex barn i ett drömhem (mitt i NYC) i en våning där modern konst blandas med stilren minimalism (lägg märke till avsaknaden av prylar) och spjällsängar matchar Richard Woods-verk på väggen. Kolla bara in gården! Jag älskar det! :) Vad tycker ni? Är det en barnkammare för vuxna eller ett genialt sätt att integrera vardagsliv med färg, form och estetik som tilltalar yngre såväl som äldre?
10 In Gossip

Bäst klädda, NY fashion week

NY fashion week

Kate Bosworth
En flitig besökare och minglare under modeveckan. Den här klänningen är underbar – kanske inte den mest smickrande kvalitén men definitvt snygg på Kate. Ringningen är intressant då den inte är så uttjatad ännu och färgen är pigg och klar – ett modigt men säkert kort.

Ashley Olsen
Enkelt med fokus på accenterna – det kan ju inte gå fel. Den där klaroranga färgen är så underbar också, speciellt till en stilren svartvit ensemble.

Rachel Weiz
I Narciso Rodriquez på Narcisos vårvisning. Älskar den här klänningen tillsammans med Rachels busiga uppsyn. Den är som en liten bakelse där färgerna och dess kontraster verkligen gör hela passformen. Smickrande och kvinnligt..

Och så sämst…

Mischa Barton
Jag vet inte riktigt vad Mischa tänkte här men jag tror inte att en riktig stylist (betoning på riktig då var och varannan bloggare i Sverige kallar sig för stylist) har sattit ihop den här outfiten. Förstår tanken och Mischa är ju som alltid vacker men det ser ut som något från kostymförrådet i skolan…

Victoria Beckham
Hon är ju bättre än vad hon brukar vara men jag får fortfarande "rik big brother-deltagare" vibbar av hennes alldelles för tighta, alldelles för färgglada och alldelles för korta Hervé Leger-fodral.

Vad tycker ni? :)

6 In Video

Lolita – Morning TV

Lolita movie

Minns ni när H&M hade sin enorma, påkostade visning i Central Park i NY? Tycker att det här klippet var lite intressant – båda att höra hur det hela sattes upp, vad folk tyckte och vilka som fanns backstage. Lite bra morgontv med andra ord! :)

publicerat: 2007-sep-24 @ 07:53

6 In Archive

Godmorgon!

Godmorgon

Måndagen kickas off i Nicolas Ghesquières tecken – är så fascinerad av den här runda biker bagen han designat för Balenciaga. Har ju blivit lite såld på dessa på senare tid (det går i perioder men de är nog mer tidlösa än jag trodde från början) men det är ju främst de mindre, grå varianterna som lockat. Den här färgen var dock riktigt spännande, lite lackaktig dessutom… Fast rund? Vad tycker ni om runda väskor? :)
1 In about Lolita

Veckan som gått…

Autumn stroll


Bästa:
Långpromenader i solen, cykla bland höstlöv i skiftande färger…
Sämsta: Att vara så ständigt trött.
Inspiration: Tidningar, visningar, platser, drömmar..
Insikt: Bejaka är ett bra ord.
Besatthet: Varma drycker, mjuka halsdukar, klara färger, vackra skor.
Köp: Ett par örhängen från Indiska i Trish Becker-stuk.
Vill ha: Det är en hemlighet. Tills vidare. Eller tja, mina vänner vet iaf.. ;)
Längtan: Efter nästa resa! Då ledighet, fika, shopping och fest är det enda som står på schemat.

9 In Gossip

Cashmere Mafia

Cashmere mafia

Ser faktiskt mer och mer fram emot serien Cashmere Mafia! Patricia Field (som även stylade Sex and the City-gänget) verkar göra karaktärerna lite mer business och svartklädda än i Satc men inte mindre glammiga för det. Var lite tveksam till konceptet i början (det lät lite för likt SatC) men jag tror att det kan funka… Älskar förresten den blonda tjejens väska – vill också ha en stel, multipocket tote med inbyggt handtag ju…
1 In Archive

Inspirationskällor just nu…

Think of

Osammanhängande? Aldrig! ;)

Coffee?
Fler illustrerade takeawaykoppar är precis vad vardagen behöver!

Peter Som
Är lite insöad på Som just nu och tycker att hans vårkollektion är en suverän inspirationskälla både färg- och formmässigt.

3.1 Phillip Lim
Är 3.1 Philip Lim det nya Chloé? I think so… Eller det beror på hur Chloés vårvisning blir. Spännande… :)

Weird or Artsy?
…det är frågan det. Gillar dock mönstret, det passade snyggt på en sko, kanske inte just den här formen dock..

7 In Beauty

The soft glow…

Soft glowing

Gillar verkligen makeupen hos Peter Som… Ett gyllene skimmer med chokladbruna inslag kring ögonen, markerade och separerade ögonfransar med mascara, mycket highlight, naturliga bryn och så ljust rosa och skimrande läppar. Det romantiska håret i mittbena är en perfekt blandning mellan tovigt, vågigt, och blankt rakt… Inspirerande (och svårt att förklara… :P). Ska försöka mig på den looken någon dag :)