0
1 In Inspiration

En utställningsidé?

An exhibit?

En utställning som jag mer än gärna skulle vilja se är med tidningsomslag under 1900-talet. Typ Harpers Bazaar och Vogues arkiv på V&A museum med ett utmärkande omslag för varje år fram tills idag? De är ju mästerverk allihop, även de från idag. Så inspirerande och så tidsenliga – de speglar verkligen vilken kultur och samtid (i modeväg) vi lever i.. :)
5 In Mode

A perfect monday?

Höstigt

Måndagens önskeoutfit skiljer sig inte mycket från verklighetens (om man bortser från priset :). Varm och höstig – precis som den perfekta höstdagen… :)

Klänning: Carla Knapp – Love! Om det inte vore för prislappen på 7000 kr så skulle den här hänga i min garderob nu… :)
Kappa: Marc by Marc Jacobs – så fin modell! Eftersom att jag hade en kappa med markerad midja hela förra hösten/vintern så skulle jag vilja ha en med lite med boxaktig, rak form i år. Så snyggt med chunky skor och en liten handväska à la Marcs art déco-modell.
Skor: Marc by Marc Jacobs – så söta! Åh, vad de skulle sitta fint i vintermörkret!
Clutch: Lodis – fniss… :P Om vi utesluter namnet så är mönstret helt underbart.
Vad har ni på er idag?

1 In Beauty

En skönhet i oktober

Flower power

Om du köper något i sminkväg i oktober – låt det bli något blommigt! :) Det lär behövas i vintermörkret…

Läppstift: Paul and Joe – förutom att hylsan är underbar så verkar färgen ganska kul… :)
Parfym: Daisy by Marc Jacobs – en av säsongens snyggaste parfymer som dessutom doftar gott.
Lip balm: Rosebud – eller satsa på ett säkert kort..

9 In about Lolita

Lolitas sunday

Lolitas sunday
illis av mor

Kom precis hem – teater hela dagen… Trött. :P Nu ska jag sjunka in i sängen med massa ljuvliga inredningstidningar, varm choklad och någon bra film… Eller kanske lite smågodis också? Ut med hunden och köpa? Ebba kör ju på detoxvecka nästa vecka (ska man kanske haka på?) och det är ju trots allt söndag… Vilodag… Eller…? ;)
10 In about Lolita

3, 2, 1… go!

Tripping

Nu ska ta en sväng på stan och hämta upp överraskingstårtan till mor (10 bita av vår traditionella hallon- och marängdelikatess på NK, haha hets-hets), möjligtvis träffa A, köpa något fint och kreativt omslagspapper och droppa in på någon random skoaffär för att kolla efter Lanvinlookalikes. Vad ska ni göra? :)
4 In about Lolita

What I need is…

Lanvin boots

Lanvin har gjort exakt sådana boots som jag är ute efter just nu. Naturligtvis är de omöjliga att hitta någon annanstans än på typ Nathalie Schuterman.
Och även där är de förmodligen slut.
Snyft.

Aja, de får stå på bloggen. Då är de nästan mina ;)