Boudoir-trenden har jag alltid gillat, speciellt när det kommer till långa, svarta spetsnattlinnen i siden som lika gärna skulle kunna vara aftonklänningar. Släng på ett par svarta strumpbyxor och ett par höga skor och så har du den perfekta formella klädseln.
Gränsen mellan för mycket och för lite är dock trådsmal i underklädessammanhang och är man osäker på nattlinnet så kan man göra som Vanessa Bruno (höger bild) och bara matcha in en silkig morgonrock. Den riktigt modiga kör (som hos Nina Ricci på den första bilden) fullt ut med glammiga 20-talsunder.. :P
Tycker nog själv att det känns lite överstylat med halsduken, solisarna, skorna och lackväskan men ni kanske kan få mig att ändra min åsikt? :)
* En almanacka för 2008 från Ordning&Reda
– för att man måste se framåt och hur görs det bäst än med en underbar metallicrosa almanacka?
* En mjuk och lyxig, italiensk halsduk med skimrande paljettinslag
– för att det behövs i kylan och för att jag älskar gråa halsdukar i fina kvalitéer :)
* Choklad och karameller och hallontryfflar
– för att förhöja vardagslyxen! ;)
* Boken Lolita av Nabakov
– för att Lolitabloggens läsare inte bara är snyggt klädda, mätta och glada utan även intellektuella ;)
* En liten Paul Poiret-inspirerad ask med karameller
– som gör sig utmärkt som smyckesask.
* Ansiktsmasker (varav en är med ‘whitening’)
– för att hemmaspa är bland det bästa man kan unna sig och för att jag gillar ljus vinterhy!
* Rosendoftande lyxtvål
– för att det är de små förändringarna i vardagen som gör stor skillnad!
* Nagellack från Essie
– för att det är så sällan man unnar sig ett nagellack från märket men man är alltid nyfiken på det…
…har säkert glömt nåt men desto roligare blir det för vinnaren ;)
Men nu ska jag göra mig lite te… :)
Kan tänka mig att gästerna (de få som blev speciellt inbjudna iaf) blev minst sagt skakade av att se en visning på kinesiska muren, Kate Bosworth sa bland annat till pressen att hon var så taggad att hon tagit med sig sin egna kamera för att fota… :)