0
24 In Gossip

Emmy Rossum

Emmy Rossum

Emmy Rossum lyckas alltid med den perfekta rödamattan-looken och det här är inget undantag… Det är sällan jag fastnar för enskilda plagg, ser oftast till helheten men den här klänningen är drömlik! Älskar längden, fallet, ringningen, ryggen, detaljerna… Och så skorna! Lite brudklänning över det hela… :) Vad tycker ni?
7 In Inredning

Minimalt

Living

Tänk att svartvitt kan vara både enkelt, minimalistiskt, sprudlande och överväldigande på samma gång. På den här bilden är det inte helheten jag inspireras av utan detaljerna… En svartvit-randig matta är ett snyggt och modernt inslag i hemmet… Den helvita byrån med svarta penseldrag. Det annorlunda mönstret på fåtöljen. Det är enkelt att fixa till själv, kräver minimalt med pengar, är sprudlande och spännande i ett stilrent hem och överväldigande att se på bild… :)
15 In Mode

Boudoir Beauty

Go For

Visserligen är det fortfarande höst men vårens trender är redan här. Själv tycker jag att de går lika bra att snegla på och använda några nu om man vill ha några alternativ till hösttrenderna…

Boudoir-trenden har jag alltid gillat, speciellt när det kommer till långa, svarta spetsnattlinnen i siden som lika gärna skulle kunna vara aftonklänningar. Släng på ett par svarta strumpbyxor och ett par höga skor och så har du den perfekta formella klädseln.

Gränsen mellan för mycket och för lite är dock trådsmal i underklädessammanhang och är man osäker på nattlinnet så kan man göra som Vanessa Bruno (höger bild) och bara matcha in en silkig morgonrock. Den riktigt modiga kör (som hos Nina Ricci på den första bilden) fullt ut med glammiga 20-talsunder.. :P

46 In Gossip

Ashley Olsen

Ashley Olsen

Ashleys tisdagsoutfit – ja eller nej? :P

Tycker nog själv att det känns lite överstylat med halsduken, solisarna, skorna och lackväskan men ni kanske kan få mig att ändra min åsikt? :)

14 In Archive

Priset!

Goodie-bag

Här är Goodie-bagen… Representativ för Lolitabloggen förstås och innehållandes allt ifrån ansiktsmasker till böcker och parfym.

*
Sarah Jessica Parkers nya Parfym Covet
– för jag är ett hängivet SatC-fan och för att man vill dofta gott i vintermörkret.

* En almanacka för 2008 från Ordning&Reda
– för att man måste se framåt och hur görs det bäst än med en underbar metallicrosa almanacka?

* En mjuk och lyxig, italiensk halsduk med skimrande paljettinslag
– för att det behövs i kylan och för att jag älskar gråa halsdukar i fina kvalitéer :)

* Choklad och karameller och hallontryfflar
– för att förhöja vardagslyxen! ;)

* Boken Lolita av Nabakov
– för att Lolitabloggens läsare inte bara är snyggt klädda, mätta och glada utan även intellektuella ;)

* En liten Paul Poiret-inspirerad ask med karameller
– som gör sig utmärkt som smyckesask.

* Ansiktsmasker (varav en är med ‘whitening’)
– för att hemmaspa är bland det bästa man kan unna sig och för att jag gillar ljus vinterhy!

* Rosendoftande lyxtvål
– för att det är de små förändringarna i vardagen som gör stor skillnad!

* Nagellack från Essie
– för att det är så sällan man unnar sig ett nagellack från märket men man är alltid nyfiken på det…

…har säkert glömt nåt men desto roligare blir det för vinnaren ;)

10 In Inredning

Whitewash

white wash

Snövit och de 1000 prylarna?

Ingenting är så inspirerande som ljusa, vita rum. I det vita ljuset får kreativiteten vingar som i bästa fall kan ta en till nya oanade höjder när tanken får sväva fritt. Men det gäller att hålla reda på alla prylar, så att de inte hoppar på och kväver en när man stiger in i rummet. Ett dammfritt glasskåp skulle förenkla min längtan efter ordning idag. Känner också att jag behöver skaffa askar och fina burkar att förvara alla småprylar i. Eller borde man bara slänga allt som kan vara bra att ha, men aldrig kommer till någon nytta. I-landsproblem. Hur gör ni? Är ni bra på att slänga saker eller sparar ni på allt, bara för ifall att..?
17 In Gossip

Cruella de Ville?

Kate Bosworth

Ziyi Zhang och Kate Bosworth såg helt fantastiska ut på Karl Lagerfeld Fendivisningkinesiska muren för några kvällar sedan. Det här var nog två av de snyggasdte outfits jag sett på länge.. Och så är de så galet stylade, kolla Zhangs eyeliner och Kates frisyr – i love it!

Kan tänka mig att gästerna (de få som blev speciellt inbjudna iaf) blev minst sagt skakade av att se en visning på kinesiska muren, Kate Bosworth sa bland annat till pressen att hon var så taggad att hon tagit med sig sin egna kamera för att fota… :)