0
43 In Gossip

Dita + Beckham ?

Dita+Victoria?

Det här måste vara en av de roligaste kändisbilderna på länge – kan två mer olika personer stå brevid varandra i exakt samma pose och kläder (although helt olika stilar)? Vems stil vinner här tycker ni?

Visserligen är Dita lite läskigt blek och Victoria bara allmänt stekt (extrema röstningsalternativ?) men på något sätt känns coolheten mer påtaglig hos Dita. Tycker dock att de borde byta klänningar… ;)

7 In Inredning

Mysig tepaus

Stickat

När jag ser den här lilla teservisen från Loop (designad av Ruth Cross och Linda Bloomfield) så får jag lust att bege mig till stickbutiken på Kungsholmen, inföskaffa pinnar och garn (antingen i krämvitt eller något pastellig nyans) och sticka! Tror i och för sig att det är formen på porslinet som gör att servisen är så inspirerande (tänk att man lär sig uppskatta sånt på keramiken.. :) men ändå… Mysigt är ordet…
3 In Mode

Keen on Halloween

Sonias Halloween

Halloween – kommersiellt? Jaa, det tycker jag verkligen men jag gillar allt som har med stämning att göra :) Och vad är mer stämningsfullt än en pumpafärgad Sonia Rykiel-klänning i svävande chiffong? Eller en vanlig svart klänning (till mindre maskeradliknande tillställningar) med lysande oranga skor? Och så sminket… Har skrivit om det förr – det måste testas någon gång. Love it. Brukar ni fira Halloween?
2 In Inredning

Lolita likes…

Wallart

Wallart – det klingar med Wallmart men är förmodligen så långt ifrån det kan komma. Japanska BG gör snirkliga blommor och mönster, både till väggar och väskor. Jag älskar det! Kanske får mamma måla lite liknande mönster på väggen när den målats om till vitt. En kul detalj någonstans i rummet… Tycker även om små texter på väggar, på relativt gömda ställen (längst ner i ett hörn i hallen eller bakom en dörr), där det står små visdomsord eller dikter. Tex;

Citat
(utdrag ur dikten ‘Fire and Ice’ av Robert Frost).

2 In Archive

Milanos favorit

Brokad

I vår är det dags att plocka fram de stelare plaggen och då är det kvalitéer som brokad som regerar. Gärna med en metallicskimrande yta och något storblommigt mönster. Jag gillar tanken men tycker att det är svårt att hitta något perfekt plagg. Kappan från Feretti skulle dock sitta fint… Kommer ni att satsa på trenden? :)
5 In Inredning

Den perfekta byrån

The drawer

Dagens bästa är helt klart den mönstrade byrån från Graham and Green i rosarött. Speciellt i kombination med det vita trägolvet, de vita väggarna och den lilla ljusinstallationen brevid. Tänk vad den skulle pigga upp ett rum! Både i juligare tider och på sommaren då solen lyser in mellan de vita gardinerna på byrån som glittrar och ser ut som en liten blombukett… Skulle inte heller tacka nej till den mindre varianten – nattduksbordet i silverskimrande metall.. :)
7 In Archive

Anna Holtblad

Anna Holtblad

Trist att man missade Anna Holtblads höstvisning och efterfest på Berns, kollektionen verkar supersnygg… Är speciellt förtjust i kappan, brukar inte gillar rosa kläder (eller prylar) men som sidenfoder på en klassisk svart kappa i perfekt modell så är det väldigt snyggt tycker jag :) Ska nog ta en sväng förbi butiken på Grev Turegatan och kolla in den någon dag..  Imorgon förslagsvis.. ;)