0
7 In about Lolita

The perfect dress.

London köp

Ett av favoritköpen är den här svarta klänningen från Whistles (som även den inhandlades på Selfridges & Co). Fallet är helt underbart – tungt, utsvängt, välgjort och den bubbliga dekoren är bedårande. Dessutom kan man matcha den med vad som helst – en vit blus under, en trench, färgglada skor, rockiga boots…

Ni får se den på senare helt enkelt… :)

2 In Inspiration

Lolita’s november

November

I november vill jag vara svartklädd i utsvängda 50-tals klänningar med djupröda accenter och damigt lekfulla accessoarer.

Nagellack: Essie, Material girl – det här har jag iofs redan. Färgen är supersnygg i verkligheten med en perfekt, glänsande finish och plommonchokladaktig färg.
Halsband: Chan Luu – en färginjektion i vintermörkret.
Klänning: Stella McCartney – den perfekta novemberklänningen… :)
Örhänge: V&A museishop – med matchande läppstift..
Skor: Chloé – modernare skor som bryter av den retroaktiga looken och gör den lite tuffare.

8 In about Lolita

Berlockfeber?

Shopping

Ett fjärde berlockarmband kan läggas till i min samling (nämnde jag att jag är svag för berlocker? :P). Har nu två i guld, ett från Thomas Sabo och det här från Victoria and Albert museum. Efter Couture-utställningen hittade jag dessa avtagbara berlocker i en glasmonter (det fanns en hel del skor att välja mellan) och blev helt kär. Så välgjorda med perfekt tyngd… Dessutom kan jag sätta på dem på Thomas Sabo-armbandet också… Spana in både utställningen och museishopen om du har vägarna förbi V&A. :)
2 In Archive

Strong shoulders

Strong shoulders

Det händer något med axlarna i vår. Många modehus (däribland Yves Saint Laurent, Balenciaga och Martin Margiela – se ovan) har valt att sätta fokus på axlarna genom att på olika sätt exprimentera med silhuetten. Tänk spetsigt, rundat, vaderat och markerat.
Är det något ni kommer att satsa på? :)
4 In about Lolita

Ledsen..

min?
beställa?

Nu ångrar jag att jag inte köpte den här fina väskan i tvättat mjukt skinn från Whistles. Varför gjorde jag inte det? Vill ju ha en senapsgul och den hade varit helt perfekt till den nya kappan och klänningen. Aja, nästa inlägg kanske blir roligare..:)