0
9 In Inredning

Inspirerande kaféer?

Kafé

Tycker att det råder brist på inspirerande kaféer i Stockholm. Kaféer vars inredning är väldesignad men ändå har ett djup och en själ. Som på bilden ovan – varma färger, mönster, bilder på väggarna, mycket ljus… Det finns ju några få… Men för få.
Eller har ni några tips?

Skulle lätt öppna ett eget kafé om det inte vore så att jag gick i skolan och hade en massa andra planer och projekt på gång… Nackdelen i Sverige är väl att det är svårt att slå igenom med något annat än Coffecup och Espresso House. Det var ju därför Starbucks dissade oss om man säger så :P Men det går…

Hur är det perfekta kaféet egentligen? :)

0 In Video

På Vogues kontor…

Logo

Japanska Vogue är bland de bästa – visserligen förstår man ingenting men ibland känns det verkligen som att de ligger två år framför alla andra…

Synd att klippet är på koreanska (från Vogue Korea) men kul att se hur de har det på kontoret… :)

3 In Archive

Chanel, 2008 – 2010

Chanel 2008-2010

På tal om Chanel2008 blir definitivt Gabrielle "Coco" Chanels år – både på museum, på film och till sjöss. En flytande utställningspavlijon liknandes ett rymdskepp skickas ut på världshaven i januari och projektet är ett samarbete mellan Karl Lagerfeld och arkitekten Zaha Hadid. Avseglingen sker från Hongkong och stoppen är bland andra New York, London och Paris innan den slutsligen ankras i Paris 2010.

En utställning man bara måste se helt enkelt :)

1 In Gossip

Lindsay Lohan

Lindsay Lohan
Chanel, samhällstjänst och The Ivy…
Hmm, vem kan få ihop de orden i en mening?
;)

Lindsay firade att ha avslutat sin första dag på samhällstjänsten med att luncha på kändistäta restaurangen The Ivy och köpa en Chanelväska. Väldigt low key.. :P

Skulle vara lika exalterad själv om jag strod inne på Chanel och valde en 2,55:a i silver…

129 In Archive

T Ä V L I N G – vinn Thomas Sabo berlockarmband värt 4500 kr!

Thomas Sabo

Kan stolt presentera den mest exklusiva tävlingen hittills på Lolita!
Priset är ett lyxigt berlockarmband i sterling silver värt ca 4500 kr med hela sex st väl utvalda silverberlocker från mitt favoritmärke i smyckesväg Thomas Sabo!

Så är du med och tävlar:
Det enda du behöver göra för att vara med och tävla är att:
skriva på din blogg varför just du ska vinna och länka hit (har du ingen blogg så kan du alltid skapa en).
Sedan lämnar du en kommentar här så att jag vet att du är med och tävlar.
Skriv, länka, och kommentera helt enkelt! :)

Alla som är med och tävlar får automatiskt en länk tillbaka av Lolitabloggen som ni ser här i sidomenyn.. :)

Tävlingen avslutas den 27/11. I juryn sitter jag och mitt beslut kan inte överklagas.


UPDATE
: TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD. VINNAREN PRESENTERAS I DECEMBER.