0
0 In Gossip

Inga lårstrumpor här inte…

Streetstyle fashion week

Behöver jag nämna att folket på NYs modevecka vet hur man klär sig? Seriöst – jag skulle bli så impad om jag såg dessa damer (fotade av The Sartorialist) ute på stan, deras kläder är ju som konstverk! Mycket mer inspirerande än alla turbaner, flummiga kåpor och lårstrumpor som cirkulerade på Stockholms modevecka..

Och på tal om konst… Läste att konststudenten blir trendig till våren. Det har vi ju förberett oss på en hel del här på bloggen med kollage i olika konst-teman osv. Kul!
Peggy Guggenheim
blir nästa stopp – både muséet och musan :)

1 In Inspiration

A slightly colder monday…

Monday
gör det bästa av det kalla vädret med ljuvliga accessoarer… :)

Vädret blir kallare och det börjar bli dags att plocka fram halsdukar, handskar och strumpbyxor. För att undvika att trilla in i ‘helsvart-fällan’ (och köra på den hela hösten/vintern) så kan man koncentrera sig på färgstarka accessoarer. Själv kommer jag att köra på helsvart med en grovstickad krämvit halsduk med puffar nertill och några roliga skor. Ska försöka lägga in en bild senare.. :)

Kappa: Miu Miu – en kappa som kombinerar två stilar, det manligare frackmodet möter en femininare silhuett.
Väska: Balenciaga – den svarta varianten känns alldelles för Darth Vader för min stil men den här ljusbeiga var supersnygg! Både intressant och personlig..
Skor: Giuseppe Zanotti – än är det inte för kallt för öppen tå. Om man bär strumpbyxor till förstås. Och heltäckande ska de vara… :)
Handskar: Lutz – jag gör själv på ljust syrénlila handskar i mocka, väldigt uppiggande :)

1 In Beauty

Svårt att pricka rätt? Helrätt!

The other side

Den höga knuten har varit otroligt populär nu i flera säsonger – inte minst på Stockholms modevecka. Men nu i vår verkar den ha fått sig en konkurrent, på ett flertal visningar var det sneda frisyrer à la 90-tal som dominerade. Den låga snedtofsen, den höga knuten fast på ena sidan huvdet osv… Så vill man vara först ut med det senaste så gäller det alltså att vara lite extra slarvig imorgon när man sätter upp håret… ;)
3 In about Lolita

Modeveckan i NYC, dag 4.

Modeveckan i Nyc

Skorna hos Catherine Malandrino! De är för ljuvliga för att vara sanna. Som en explosiv färgklick på tårna.. Eller ännu bättre – en liten fruktkorg på tårna. Tänk till grått, vitt, svart – dåliga dagar, bra dagar… Är det hon som är designern bakom tror ni? Eller är de bara en del av stylingen? Måste ha det tredje paret…

"…does a woman really want to wear a painting?" undrade Meenal Mistry i kollektionsrecensionen.
Jaa, om plaggen ser ut som de i Malandrinos kollektion så vill jag faktiskt det ;)

393 In Archive

T ä v l i n g !

Tävling

Hösten är här och för att fira (och peppa) detta så lottar jag ut en liten goodie-bag med saker som jag själv vill ha just nu.. En Rykiel-randig halsduk i underbara nyanser piggar upp höstkappan, ett par plommonlila strumpbyxor, ett lång halsband som ger lite Peggy Guggenheim-känsla till outfiten och choklad till mysiga hemmakvällar när vädret är regnigt och grått…
Så är du med och tävlar;

Den som skriver den sista kommentaren i det här inlägget på ett hemligt klockslag vinner. Vinnaren presenteras efter klockslaget… Busenkelt med andra ord!

Update,
Man får kommentera hur många gånger som helst – tills man vinner helt enkelt :)

Tävlingen börjar… nu! :)

393 In Archive

T ä v l i n g !

Tävling

Hösten är här och för att fira (och peppa) detta så lottar jag ut en liten goodie-bag med saker som jag själv vill ha just nu.. En Rykiel-randig halsduk i underbara nyanser piggar upp höstkappan, ett par plommonlila strumpbyxor, ett lång halsband som ger lite Peggy Guggenheim-känsla till outfiten och choklad till mysiga hemmakvällar när vädret är regnigt och grått…
Så är du med och tävlar;

Den som skriver den sista kommentaren i det här inlägget på ett hemligt klockslag vinner. Vinnaren presenteras efter klockslaget… Busenkelt med andra ord!

Update,
Man får kommentera hur många gånger som helst – tills man vinner helt enkelt :)

Tävlingen börjar… nu! :)

393 In Archive

T ä v l i n g !

Tävling

Hösten är här och för att fira (och peppa) detta så lottar jag ut en liten goodie-bag med saker som jag själv vill ha just nu.. En Rykiel-randig halsduk i underbara nyanser piggar upp höstkappan, ett par plommonlila strumpbyxor, ett lång halsband som ger lite Peggy Guggenheim-känsla till outfiten och choklad till mysiga hemmakvällar när vädret är regnigt och grått…
Så är du med och tävlar;

Den som skriver den sista kommentaren i det här inlägget på ett hemligt klockslag vinner. Vinnaren presenteras efter klockslaget… Busenkelt med andra ord!

Update,
Man får kommentera hur många gånger som helst – tills man vinner helt enkelt :)

Tävlingen börjar… nu! :)