0
9 In about Lolita

Dagens smink

Rosarött

Söndag brukar vara min kreativa dag när det kommer till smink och dagens inspirationskälla fick bli Diors höstkollektion (en lite mindre extrem tolkning dock)… Kan tillägga att bilden är tagen imorse – läpparna är betydligt mer enfärgade nu kan jag ju säga :P

Började med lite mineralpuder à la L’Oreal, sedan fick det bli lite rouge från Makeupstore, chanelpuder på ögonlocken, rosa läpptift på överläppen från Nouba och orangerött nertill från Shiseido. Busenkelt!

Nu vill jag se era kreativa sminkningar! :)

12 In Inspiration

Lolitas best budget

Best budget

Ledsen plånbok? Här är mina bästa budgettips just nu… :)

Lilasvarta pumps: Nine West – för ca 600 kr får du de snyggaste Prada-lookalikesen just nu.

Svarta snörskor: Urban Outfitters – gillar ankleboots med sömdekorationer, de känns så konstnärliga (vilket kan bero på att mamma och alla på Beckmans jämt hade liknande när jag var mindre :)

Lackväska: PVC – otroligt snygg och stilren! Och lackväskor behöver ju inte nödvändigtvis vara i skinn, visst slits de snyggare om man tänker långsiktigt men samtidigt slits de fort om man tänker kortsiktigt… Hmm, om ni förstår hur jag menar :P 150 kr får du lägga ut på den.

Brun väska: Gap – tycker att den här är så himla söt och 3.1 Phillip Lim-aktig. En perfekt liten höstväska för långa promenader när man inte vill ha med sig för mycket prylar. Priset ligger på ca 800 kr.

1 In Gossip

Abstrakta ljuvligheter

That Jacket


Dagens snyggaste ytterplagg får dessa damer stå för. Ingen av dem har väl sådär jätte bärvänliga plagg men båda bär upp sina outfits med bravur tycker jag.. :)

Den första jackan är så perfekt i sin enkelhet med den boxaktiga formen som övergår i den klassiska kavajmodellen. Tänker mig den (såklart) till en svart klänning och med skyhöga silversandaletter till. Den andra jackan är väl mer en väst men tillsammans med allt det vita så ser den mer ut som en jacka. Skulle nog inte kunna bära upp outfiten själv men den där bruden ser ut som en modeängel. Eller nåt :)

Förresten så avlutas tävlingen klockan 24:00 inatt. Glöm inte att vara med och tävla.