0
4 In Beauty

Tisdagssminket?

Au natural

Ingen morgoninspiration? Inspireras av Stella McCartneys underbara vårkollektion och kör på en naturlig, enkel make med fokus på ögonen. Passar utmärkt till en mysigare kofta, utsläppt hår och varma stövlar… :)

Sminkboken tipsar:
* Applicera en persiko- eller chokladfärgad ögonskugga (väldigt neutral) på ögonlocket. Det framhäver ögonen och den naturliga hudfärgen, som ett optisk illusion. Används av alla makeupartister som bas till nästan all ögonmake.

* Böj alltid ögonfransarna efter att du applicerat maken så att ögonskuggan inte lägger sig på fransarna.

* Använd en eyeliner/kajalpenna med en rundare spets (av naturliga orsaker :P). Det blir även snyggare om det är lite utsuddat.

* Dutta på lite highligter (t ex Benefits High Beam) upptill, intill ögonbrynet. Det ger en klar blick och en naturlig higlight till ansiktet och ögonen.

1 In Inspiration

Orangina à la Zara

Orangina

Har otaliga gånger varit inne på Zara och klappat på den hermesoranga kappan men har varje gång varit lite osäker. Det är ju aldrig kul att se sin kappa på någon annan och tänk om man tröttnar? Gillar iofs verkligen orange i ytterplagg, det piggar upp så mycket… Hmm, under beslutsprocessen så får ett litet kollage stå som en påminnelse.. Typ :)

Kappa: See by Chloé – så varm och pigg färg, hur kan man inte bli på bra humör? Lägger man till en svart klänning, svarta strumpisar och höga guldskor så har man den perfekta höstkvälls-outfit.
Clutch: Jimmy Choo – en enkel, ganska stor clutch skulle inte sitta helt fel.
Skor: Prada – perfekta! Både till bara ben och ribbade ullstrumpbyxor.

Jag är dock mindre färgglad idag. Vad jag menar får ni se i en dagens outfit senare.. :)

20 In Gossip

Victoria Beckham

Victoria Beckham

Victoria Beckham känns lite som den nya Paris Hilton. Att hon fått massiv medial uppmärksamhet på senare tid har nog ingen undgått – inte heller att det är en del av hela hennes projekt att slå igenom i USA . Personligen tycker jag att hon är ruskigt osympatiskt och precis som Paris verkar bilderna aldrig ta slut – hon poserar glatt både på modefotograferingar och för paparazzin. De här bilderna är från en fotografering för Elle.

 Vad tycker ni om Beckham? :P

7 In Archive

Best of Spring/Summer 08?

Sonia Rykiel

Sonia Rykiels vår/sommar-kollektion är nog min slutliga favorit. Tycker att det trots allt är viktigt med lite teatraliska inslag i visningar och vem blir inte glad av modeller som skuttar fram i pastelliga chiffongkreationer med rosdekor och transparenta lager? Trenderna finns där, det bärbara finns där men utöver det så finns det också något extra. Sedan om den kryddan är den lekfulla och lättsamma inställningen gentemot vårtrenderna eller faktumet att Rykiel uppfyller varje kvinnas prinsessfantasier, det är en annan sak ;)

6 In Inspiration

Tre klänningar, tre prisklasser

Red dress

Bläddrade igenom Ebbas nyaste bildspel och fastnade för den röda DvF-klänningen på slutet. Vill också ha en röd klänning som lyser upp i höstmörkret..

1. Lyx, Marni 9000 kr – den ser otroligt lyxig och bekväm ut, gillar dessutom runda ringningar, men niotusen? Den dagen, den… lyckan :P

2. Medel, Armani Exchange 1500 kr – den perfekta klänningsmodellen som funkar både till vardags och till fest.

3. Budget, Maggy 900 kr – det är inte budget jämfört med H&M eller secondhandshopping men det är definitivt en prisvärd, tidlös klänning. Ibland lönar det sig ju att investera lite mer i bättre kvalité :)

2 In about Lolita

Måndagsfilosofi

Another monday

Måndagstrött? Bota det med bad, modetidningar och chai-té. Det ska iaf jag göra. Är helt slut, inte många timmars sömn + försovning + möte + teater = ännu en måndag. Men det känns kul också. För det är en massa i görningen just nu.. Imorgon blir det pjäs på judiska teatern och så har Modette sin avslutningsfest. Det blir kul :)

Vad har ni gjort idag? :)