
Lyckades komma över en video med Dolce&Gabbanas läckra vårkollektion… Love it :)
Sminkboken tipsar:
* Applicera en persiko- eller chokladfärgad ögonskugga (väldigt neutral) på ögonlocket. Det framhäver ögonen och den naturliga hudfärgen, som ett optisk illusion. Används av alla makeupartister som bas till nästan all ögonmake.
* Böj alltid ögonfransarna efter att du applicerat maken så att ögonskuggan inte lägger sig på fransarna.
* Använd en eyeliner/kajalpenna med en rundare spets (av naturliga orsaker :P). Det blir även snyggare om det är lite utsuddat.
* Dutta på lite highligter (t ex Benefits High Beam) upptill, intill ögonbrynet. Det ger en klar blick och en naturlig higlight till ansiktet och ögonen.
Kappa: See by Chloé – så varm och pigg färg, hur kan man inte bli på bra humör? Lägger man till en svart klänning, svarta strumpisar och höga guldskor så har man den perfekta höstkvälls-outfit.
Clutch: Jimmy Choo – en enkel, ganska stor clutch skulle inte sitta helt fel.
Skor: Prada – perfekta! Både till bara ben och ribbade ullstrumpbyxor.
Jag är dock mindre färgglad idag. Vad jag menar får ni se i en dagens outfit senare.. :)
Vad tycker ni om Beckham? :P
1. Lyx, Marni 9000 kr – den ser otroligt lyxig och bekväm ut, gillar dessutom runda ringningar, men niotusen? Den dagen, den… lyckan :P
2. Medel, Armani Exchange 1500 kr – den perfekta klänningsmodellen som funkar både till vardags och till fest.
3. Budget, Maggy 900 kr – det är inte budget jämfört med H&M eller secondhandshopping men det är definitivt en prisvärd, tidlös klänning. Ibland lönar det sig ju att investera lite mer i bättre kvalité :)