0
32 In Travel

Greetings from London!

Greetings from London

Befinner mig för tillfället i London med tre underbara vänner – höstlovet kan inte bli bättre! Här ska det shoppas, fikas, shoppas och fikas! Det känns mer än bra… Och Bloggen kommer att rulla på som vanligt.

Nu: Kaffe! Starbucks! Hoppas att ni njuter av ledigheten! Återkommer med fler uppdateringar, och en vinnare ska ju lottas fram under dagen.. :)
Tipsa gärna om vad vi inte får missa i London just nu!

18 In Beauty

Save or Spend i sminkväg

Save or spend?

Puderögonskuggor är ganska svårapplicerade (ha t ex alltid ett lager med puder under ögonen så att du lätt kan borsta bort överflödig ögonskugga) men får man till det så är de riktigt effektfulla. Dessutom lämpar de sig utmärkt till Halloween-maken… :)

Spara: BarryM, ca 50 kr.
Slösa: M.A.C, ca 200 kr.

29 In Archive

Gubben i lådan

Gubben i lådan
Jil Sander, Lulu Guinness, Mango.

En liten ‘lådväska’ i svart lack har jag varit ute efter ett tag nu. Har spanat in Lulu Guinness-varianten men tycker att 5000 är lite mycket för en väska som riskerar att bli extremt repad inom några veckor.. Som tur är har jag några alternativ att välja mellan… :)

Vilken är din favorit – lyx, mellan eller budget?

10 In about Lolita

Lönehelg – nej tack.

Cleaning out

Lönehelgar är inte okej.. Sjukt mycket folk i stan, svettigt i butikerna, knuffande och puffande.. Nej, jag sitter hemma istället med några tända ljus, chaité med kanel och brorsonen brevid som leker med Polly Pocket. Ska ta och städa rummet lite också, och förbereda några inlägg inför nästa vecka. Då händer det nämligen något kul :)
Vad gör ni denna vädermässigt gråa lördagen?
13 In Beauty

Inköpslista – skönhet

On my list

…läppstift från Revlon i färgen Berry, blush från Neutrogena i Precious Pink, mineralpuder från i.d. och eyeliner från Dior.

Några beautyprodukter jag har tänkt på ett tag nu och ska köpa (kanske inte av det specifika märket på bilderna dock, de är bara förslag.. :)

Pink lipstick – jag säger som Elle; lipgloss is out, lipstick is in. Rött är det säkraste kortet men rosa passar väldigt snyggt till vinterblek hy, markerade ögonfransar och pastelligt rosa kinder. Ska införskaffa någon bra utan skimmer.. Några förslag? :)

Pink blush – i vinter vill jag ha en lätt antydan till rouge på kinderna i någon godisaktig nyans.

Mineral powder
– välgörande för hyn, utjämnande, perfekt som bas; mineralpuder är utan tvekan mitt nya favoritsmink. Nu har mitt tagit slut dock. Vilken tycker ni att jag ska köpa härnäst? Den från i.d.?

Liquid eyeliner – har faktiskt aldrig testat det men tycker att det verkar supersnyggt, speciellt på vintern..