0
9 In Gossip

Nicole Kidman

Nicole Kidman

Vad tycker ni – är Nicole Kidman rätt klädd på CMA-galan (countrymusikens motsvarighet till oscarsgalan)?

Tyckte själv att det såg väldigt intressant ut vid första anblick men jag är lite osäker på klänningen från Alexander McQueen – på Jessica Simpson hade jag nog tyckt att den var hemsk t ex… :P Fast Nicole har ju iofs en förmåga att ta på sig vad som helst och få det att se supersnyggt ut..

9 In Gossip

Nicole Kidman

Nicole Kidman

Vad tycker ni – är Nicole Kidman rätt klädd på CMA-galan (countrymusikens motsvarighet till oscarsgalan)?

Tyckte själv att det såg väldigt intressant ut vid första anblick men jag är lite osäker på klänningen från Alexander McQueen – på Jessica Simpson hade jag nog tyckt att den var hemsk t ex… :P Fast Nicole har ju iofs en förmåga att ta på sig vad som helst och få det att se supersnyggt ut..

44 In Beauty

Feng Shui i beautyboxen..

vintage puder

Vintage beauty

Självklart så ska man inte använda sminkprodukter vars bäst före datum gått ut, men vissa saker kan vara bra att spara ändå. Fina förpackningar tex. är inspirerande och fina att titta på oavsett ålder. Ryser faktiskt när jag tänker på alla gamla parfymflaskor som jag har slängt i spontana Feng shui-anfall. Och med tanke på framtida samlarvärde kanske man ska besöka mormor och erbjuda sig att städa upp i hennes parfymhylla..:P Brukar ni slänga gammal parfym?

14 In about Lolita

What and about

Dagens Läsare

Tack för att ni kommenterar. Det är alltid roligare att skriva när man får respons och vet vilka som läser. Jag kommer från och med idag och tillsvidare, att välja ut en kommentar varje vecka, vars upphovsman belönas med ett fint pris. Om ni av någon anledning undrar varför det är så mycket tävlingar och priser just nu på Lolitabloggen, så har jag berättat det tidigare.

10 In about Lolita

Till pappa

Fars dag

Snart är det fars dag och även om jag är lite less på kommersiella högtider så känner jag mig alltid så fräck om jag förbiser mor och far under dagen då alla firar sina föräldrar… Brukar därför köpa någon liten bakelse på Chokladfabriken till pappa och några modetidningar åt mamma. I år ska jag nog satsa på att ge bort en supersnyggt förpackad present till far. Både för att det är kul att göra och att få. Som dessa ovan – vit choklad med torkad frukt och nötter i duvblå och chokladfärgade askar med Hermésinspirerade band.. :)

Brukar ni köpa presenter eller fira fars dag?

23 In Mode

HC på T

Then and now

Ett motiv – två helt olika årtionden. Vilket gillar ni mest? :)

Måste bara säga att det är så genialiskt att fotografera en Coutureklänning på en tunnelbana… Det är så kontrastfullt. Två olika världar, förteelser, världsbilder och miljöer blandas och smälter samman på ett väldigt harmoniskt sätt med tanke på dess olikheter…

2 In Archive

Is this Cavalli?

Roberto Cavalli

Tycker att det är lite konstigt att Cavallis kollektion för H&M är så otroligt olik hans vår/sommar-kollektion för sitt eget modehus. För H&M är det djurprint som gäller. Väldigt Cavalli. Men i s/s-kollektionen 08 har han helt gått ifrån sin signaturstil och istället kört på blommiga chiffongklänningar, puffiga håruppsättningar och 70-talsaktiga mönster med snirkliga blommor i lavendelfärgat.

Är det för att skapa balans mellan kollektionerna? Eller är H&Ms framförhållning grym vilket innebär att ett tyngre, guldigt och blingat mode är på ingång om några säsonger? Eftersom att en hippie-era känns aktuell (klädmässigt) i vår så skulle blingat och leoparmönstrat vara den logiska kontrasten våren 09. Om vi ska ha grym framförhållning dvs.. ;)