0
21 In Archive

Diana Orving

Diana Orving

Svenska kläddesignern Diana Orving om modebloggar i tidningen iCity:

– Förhoppningsvis blir 2008 året då modebloggarna tröttnade. "Dagens outfit" blir ganska tjatigt i längden.

Tycker att citatet var lite kul – snacka om att bita i handen som föder en.
Men jag tycker vi alla lyssnar till Diana och slutar skriva om hennes kläder helt enkelt.
För svarta draperingar kan också bli ganska tjatigt i längden.. :)
1 In Archive

Kronjuveler

Smycken

Franska Vogue was all about smycken. Mastiga. Kronjuveler typ. Så inspirerande.
Vill ha stora ringar och magiska berlockhalsband. Nu, nu, nu. Omgående…
Fast tills dess att jag får dem så nöjer jag mig med bilderna ovan ;)
4 In about Lolita

F is for…

Frihet

…frihet! Shit vad det är underbart att bara vara. Läsa kaffe, bläddra i konst- och modeböcker, läsa tidningar man inte förstår enbart för inspirationskicken, inte ha något annat inplanerat förutom att prata i telefon med fina människor, fika på kvällen och gå och köpa fler tidningar på eftermiddagarna med glittrande, utvilade ögon…

Det här inlägget ska jag lätt se tillbaka på nästa termin när jag sitter någon slaskig tisdagskväll med svart kaffe, skuggor på fel sida av ögonen, travar av skolböcker vid min sida (och matteboken ligger lite lutad så att den är extra påtaglig) och noll tid över till något annat. Haha, jag tycker synd om mig själv redan innan skolan börjat – den är bra…

Vad gör ni? Stressa ej, mina vänner..
Och nej, det är inte någon frälst galning som gästbloggar.. ;)

6 In Konst

Doris Salcedo

Utställningen

En annorlunda utställning jag gärna skulle vilja gå på är Doris Salcedos installation ShibbolethTate Modern i London. Utställningen består av en enorm spricka i marken som ger intrycket av att vara bottenlös och som skapar ett stort hål mitt i lokalen.

Tanken är att väcka frågor – både angående samspelet mellan skulptur och tomrum men även rörande västerländsk ideologi och på vilka uppfattningar och idéer det moderna samhället egentligen är uppbyggt.

Det låter nog lite flummigt men jag tror att det är väldigt häftigt att se i verkligheten. En utställning där det visuella är lika individuellt som tankarna som uppkommer när man ser verket. Det är lite som Dan Wolgers filosofi… ;)