0
0 In Konst

Is he dead?

Mark Twain

En kritikerrosad pjäs som jag gärna skulle vilja gå på är "Is he dead?" som spelas på Broadway. Det är en tidigare oproducerad föreställning skriven av Mark Twain som handlar om en svältande fransk konstnär som tvingas göra kvinnokläder. Om inte annat ser ju scenografin och kostymen fantastik ut och tydligen ska den vara riktigt rolig. Och humor är just det jag saknar i många svenska uppsättningar…

1 In Gossip

Naomi Campbell

Naomi Campbell

Hmm, jag är inte lite avundsjuk på Naomi som ligger och njuter av solen hos Shakira i hennes sommarhus i Uruguay. Brukar inte vara mycket för att sola men sol är precis vad jag behöver nu lagom till skolstart och vinterkyla…
16 In about Lolita

Espresso

Espresso

Sista dagen på lovet är här... Kan inte säga att jag är trött men 18 timmars sömn (jag tror jag just slog något slags rekord) gör en ju inte pigg heller. Dricker lite hemmagjord espresso och konstaterar att vi behöver en espressomaskin. Ska ut en sväng med mor och spana in NKs rea, kanske hittar någon där? Sedan blir det eventuellt fika med E och E som är på Pop art-utställningenWaldemarsudde (det är sista dagen på den).

Hur ska ni spendera söndagen? :)