0
5 In Inredning

Haute Veggie

Haute Veggie

Trädgården ovan är inte vilken trädgård som helst – det är Oscar de la Rentas lilla frizon. Kan tänka mig att han blir inspirerad till att göra klänningar när han vandrar omkring där i soluppgången..
1 In Archive

The new black

Greige

Greige är den nya nyansen på allas läppar just nu. Den ska tydligen vara mer sofistikerat neutral än färgen beige… Jag tycker alltid att det är kul (hehe) när man uppfinner någon ny nyans eller kombination så jag är på. Tänker mig ett "greige" fodral och ett par högklackade skor i espressofärgat med guldskimrande platåsula.. ;)
7 In Konst

Is this for real?

Illustrerat?

Är man lite trött på vanliga möbler och sugen på något nytt, innovativt och väldigt… bildligt så kan man alltid investera i Lucy Merchants surrealistiska möbler.

Nej, men seriöst – jag tycker att de är supercoola. De suddar verkligen ut linjerna mellan funktionalitet och konst och ett så vanligt bruksföremål som en stol blir så levande att man plötsligt inte vågar sätta sig… Skulle passa min teaterlärare Antonio bra som menar att man inte får vara för bekväm på scen. Närvaro i möbler – now we’re talking…

27 In Archive

Tisdagstävling förstås!

Blogg


Vinn ett par supersöta örhängen från Pilgrim :)

För att vara med och tävla:
Kommentera valfritt i ett eller fler av dagens inlägg.
En av dagens kommentarer lottas ut och blir därmed Dagens Blogg.
Vinnaren och priset presenteras imorgon, onsdag…
Lycka till!

2 In Archive

Bubbligt Burberry

Burberry ad

Burberry visar definivt ett yngre, mer bubbligt och glatt mode i sina vår/sommar-kampanjer för 08 till skillnad från höstfotografierna som var svartvita (minns ni? :)

Jag gillar det – tycker verkligen att det är liv i fotot. Pricken över i:et hade varit om Lily och Agyness log lite men leenden är ju lika sällsynta i modevärlden som stentvättade jeans.. Tycker också att det är lite kul att killen i mitten verkligen ser ut som den jobbigaste killen i klassen i högstadiet som var överallt samtidigt och lät högst. David kan känna sig lite träffad… ;)